Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

ΠΕΡΠΑΤΟΠΙΤΑ

   Το έθιμο της περπατόπιτας
είναι ένα από τα ωραιότερα που διατηρούνται ακόμη στα μέρη μας ...
Μόλις η μικρή μας έγινε 9 μηνών άρχισε να περπατά , αφού αφήσαμε να περάσει περισσότερο από ένας μήνας για να σταθεροποιηθεί ήρθε η στιγμή να φτιάξει η προγιαγιά της την περπατόπιτα (ένα τεράστιο υπέροχο τσουρέκι)για να το γιορτάσουμε και για να "σταθεροποιήσουμε"το περπάτημα!Εδώ στα μέρη μας όταν πεδικλώνετε κάποιος ακούμε συχνά να του λένε:<περπατόπιτα δε σου κάνανε μικρό?> 


Μαζευτήκαμε λοιπόν όλη η οικογένεια  και για αρχή βάλαμε σε ένα χαμηλό τραπέζι διάφορα αντικείμενα που το καθένα αντιπροσωπεύει και ένα επάγγελμα...χτένα =κομμώτρια, θερμόμετρο=γιατρός, ψαλίδι=μοδίστρα και πάει λέγοντας...παρόλο που το τραπέζι γέμισε με πραγματάκια η μικρή διάλεξε την κουτάλα...λέτε να γίνει master chef???




Αφού  της έβγαλα τα καλτσάκια, της ακούμπησα τα ποδαράκια στη πίτα και η γιαγιά της , της ασήμωσε τα πόδια...Μετά με το χεράκι μέσα στο δικό μου σταυρώσαμε μαζί την πίτα και το πρώτο κομμάτι το πήρα εγώ σαν μαμά και κάναμε μια βόλτα τρέχοντας στο σαλόνι!!!...Μοιράστηκε η πίτα σε όλους και φυσικά η μπέμπα μας πήρα το μερίδιο της ...και σαν απαγορευμένο της φάνηκε απλά υπέροχο!!! 


Φυσικά υπήρχε και δεύτερη πίτα 
(ποτέ δε φτάνει μόνο μια αν είναι φτιαγμένη 
από τη γιαγιά μου)

η οποία μοιράστηκε σε φίλους, συναδέλφους και συγγενείς που με τη σειρά τους ασήμωσαν το κοριτσάκι μου....


****Στη νονά δίνουμε ένα ολόκληρο τσουρέκι και μας χαρίζει τα πρώτα παπουτσάκια ...δυστυχώς η δική μας νονά είναι μακριά αν και δε βαφτιστήκαμε ακόμη...είπαμε να πάμε περπατώντας στην εκκλησία :) 

                                         Καλές βόλτες μωρό μου!!!                                       

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλή μου μπράβο στη μικρή σου που περπάτησε από τόσο νωρίς!
Εμένα ο μικρός μου 11 μηνών σχεδόν και ούτε καν στέκεται που λέει ο λόγος!

Ελπίδα - two boys and hope είπε...

αχ εμένα είναι 14 ο Νικόλας και τώρα κάνει κάποια βηματάκια..

Anastasia Dimitriadou είπε...

Κορίτσια να χαιρόσαστε τα μωρά σας και μην ανησυχείτε γιατί όταν ξεκινήσουν θα έχετε πολλυυυυ κυνηγητό!

Ανώνυμος είπε...

Έγινε 17μηνων η Δένια μου κ τώρα άρχισε να κάνει τα πρώτα της βήματα!!!Σίγουρα θα ετοιμαζω περπατοπιτα!!!